Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Nombor Plat Semasa

Hubungi saya untuk mengetahui nombor terkini plat FD. Sebagai panduan berikut dikongsikan cara-cara membuat semakan no pendaftaran kenderaan kereta motor terkini yang boleh disemak melalui Applikasi transaksi dalam talian online JPJ.


Nombor Plate Semasa Setiap Negeri Jj Nice Plate Agency Facebook

Plate number termahal yang pernah dibida di Malaysia adalah dibeli oleh Sultan Johor dengan nilai pembelian RM836660 bagi no plat F1.

Nombor plat semasa. JPJ Latest Number Plate Updates. Kerajaan dan Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi daripada laman web ini. Sila masukkan sampul surat permohonan nombor plate ke dalam peti tempahan mengikut nama Negeri yang dipamerkan pada peti tempahan.

Harga tempahan nombor plat pendaftaran kenderaan juga adalah berbeza mengikut kategori. Jikalau sebelum ini rekod harga paling mahal di Malaysia jatuh kepada number plate V1 yang dibeli dengan nilai RM989000. Anda boleh melakukannya hanya melalui jari telunjuk tetapi sudah tentu dengan bantuan smartphone atau peranti digital sokongan lain seperti komputerlaptop misalnya sebelum ini.

Untuk makluman senarai nombor plat kendaraan terkini untuk setiap kawasan dan negeri di malaysia secara cepat mampu dipaparkan oleh sistem jpj. 2742021 Di ruangan Vehicle Plate Type pilih jenis nombor plate kenderaan yang ingin anda semak sama ada ianya nombor plate keluaran Malaysia ataupun luar negara. Prosedur Permohonan Tempahan Nombor Pendaftaran Kenderaan.

Cara semak nombor plat kenderaan terkini secara online. Untuk makluman anda boleh membuat bidaan ke atas setiap nombor plat kereta yang diinginkan. Tempoh Bidaan untuk Nombor Pendaftaran FC bermula 15 April 2019 1000hrs dan tamat pada 19 April 2019 2359hrs.

Jpj Number Plate Running. Nombor tahun keluaran plat kenderaan. Tahukah korang ada beberapa huruf tidak digunakan untuk nombor plat kereta kita.

Nombor plat kenderaan setiap negeri adalah berbeza mengikut abjad. Huruf Z pula tidak digunakan kerana dikhaskan untuk kenderaan tentera Malaysia. Nombor pendaftaran kenderaan Malaysia merupakan nombor yang perlu dipamerkan semua kenderaan bermotor yang didaftar di Malaysia.

JPJ Latest Number Plate Website provided information on Malaysia latest vehicle registration number details. Semakan Nombor Pendaftaran Terkini. Nombor plat FD adalah yang paling terkini untuk plat Putrajaya.

Kuala Lumpur dan Putrajaya telah mempunyai no plate baru iaitu V untuk KL dan F untuk Putrajaya. Jadi untuk siri FD kebanyakan nombor masih boleh dibeli kecuali nombor untuk 1 dan 2 digit yang kebanyakannya sudah di bid awal-awal semasa proses bidding nombor plate. Nombor plat kenderaan atau nombor pendaftaran yang ditawarkan untuk bidaan dibahagikan kepada beberapa kategori.

Berikut merupakan 10 perkara yang korang tak tahu mengenai nombor plat di Malaysia. Nombor pendaftaran kenderaan piawai Semenanjung Malaysia didaftarkan di Pulau Pinang dan dipasang pada bingkai plat pengedaran. Selain itu anda perlu mengikuti prosedur permohonan yang ditetapkan oleh JPJ bagi mendaftar nombor kenderaan berdasarkan beberapa kategori.

Sebagai makluman nombor plat pendaftaran kenderaan dikeluarkan mengikut negeri serta kawasan bagi negeri Sabah dan Sarawak mengikut abjad dan huruf. Semak Set Semula. Nombor Plat Khas Ini adalah no plat yang dikeluarkan khas untuk badan tertentu atau peristiwa tertentu yang mana menjadikan bidaan no plat ini sangat tinggi kerana ia adalah terhad.

Semakan Pemilik Kenderaan Melalui No Plat. Penempahan nombor pendaftaran boleh dibuat di setiap pejabat JPJ Negeri. Plat nombor biasanya dikeluarkan dan diformatkan sama untuk mana-mana kenderaan bermotor yang.

Peraturan Reka Bentuk Nombor Plat Format standard semasa bagi plat nombor Malaysia pada asalnya diterbitkan semasa pra-1932 di United Kingdom seterusnya nombor plat yang pertama dikeluarkan selepas pengenalan kenderaan bermotor pada tahun 1900an semasa pemerintahan British. Beli Nombor Plat Kategori Nombor Plat Kenderaan. Listed below is the JPJ latest vehicle registration numbers as on 18 Nov 2021 530 pm Thursday.

Selesai pendaftaran anda kini boleh membida nombor plat kenderaan melalui portal rasmi JPJeBid di httpsjpjebidjpjgovmy. No Plat Terkini 2021. Car Plate Number Numerology Numerology or number science tells us about how to select a fortunate vehicle plate.

Maklumat nombor polisi insurans tarikh mula insurans dan tarikh tamat insurans akan dihantar ke alamat e-email anda. Dilancarkan pada April 2021. Huruf I dan O tidak digunakan dari urutan abjad kerana persamaan mereka dengan nombor 1 dan 0.

Setelah butiran ini diterima anda boleh menghantarkan email kepada syarikat insurans bagi mendapatkan cover note. Tapi kalau beli nombor running contoh belakang 4 digit mycard no alamat rumah ataupun nombor sentimental value tak mahal pun bos. Harga tempahan nombor plat pendaftaran kenderaan juga adalah berbeza mengikut kategori.

Semakan No Plat Terkini JPJ number plate melibatkan nombor pendaftaran dan no plate bagi Setiap Negeri di Malaysia bagi tahun 2021 yang belum didaftar. Nombor Semasa Running Number. Nombor Pendaftaran Kenderaan Terkini Mengikut Negeri.

Biar saya bantu utk dapatkan plat dgn nombor cantik yg hot vip apa guna beli kereta baru tapi nombor plat anda. A negeri perak b selangor c pahang d kelantan e sabah sebelum tahun 1980 an ej. Caj perkhidmatan RM10 akan dikenakan bagi setiap nombor pendaftaran yang dibida.

Cara semak senarai nombor pendaftaran kenderaan terkini boleh dibuat secara online di portal JPJ dan jika anda ingin membeli no plat terbaru Malaysia sila buat semakan harga plate number yang anda sukai itu kerana nilai no pendaftaran yang tertentu dikatakan sangat mahal selain menjadi rebutan ramai. Semak maklumat nombor kenderaan secara online mudah je. Peraturan Reka Bentuk Nombor Plat Format standard semasa bagi plat nombor Malaysia pada asalnya diterbitkan semasa pra-1932 di United Kingdom seterusnya nombor plat yang pertama dikeluarkan selepas pengenalan kenderaan bermotor pada tahun 1900an semasa pemerintahan British.

Nombor pendaftaran kenderaan Malaysia adalah nombor yang perlu dipamerkan oleh semua kenderaan bermotor yang berdaftar di Malaysia yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan JPJ Malaysia. Kemudian masukkan nombor plate yang ingin anda semak nama anda berserta alamat email. Popular Numbers atau Nombor Popular digit popular seperti 121 242 575 898 909 dan sebagainya.

Pengeluaran lesen ini dikawal dan dilaksanakan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia. Saat hendak memperpanjang stnk bawa kendaraan anda. Selain itu berikut merupakan nombor plat terkini mengikut negeri untuk rujukan anda.

Running Number atau Nombor Semasa harga no plat 4 angka dibuka untuk bidaan pada harga serendah RM300. Senarai Nombor Plate FD. Kategori Nombor-Nombor Semasa Running Numbers Other plate number which not in category Golden Number Attractive Number and Popular Number.

Cara semak no plate terkini setiap negeri dan kawasan adalah sangat mudah.


Memilih Nombor Plet Sendiri Untuk Kenderaan Baharu


How To Bid For Your Favorite Car Plate Number


Plat Perlis Ru Dapat Sambutan Iluminasi


Posting Komentar untuk "Nombor Plat Semasa"